Fa uns dies, el personal de l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu va crear el seu propi grup al Facebook. En Jordi Abella, el director, n'és l'administrador i ja han començat a penjar-hi imatges i notícies. De moment només tenen una vintena d'amics, però de ben segur, amb el temps seran molts més.
D'aquesta manera, un petit museu del Pirineu passa a tenir presència institucional en una de les xarxes socials digitals d'abast mundial que més està creixent en l'actualitat, situant-se al mateix nivell que el MNCARS , al MOMA o el Salvador Dali Museum (de Saint Petersburg, Florida). I ho fa abans que la majoria de les principals institucions museístiques del país, com el MACBA, el CCCB o el MNAC. Aquests, si bé tenen presència al Facebook, no la tenen a través de pàgines creades i gestionades des de la pròpia institució, sinó a través de les creades per ciutadans anònims.
Les xarxes socials virtuals constitueixen un excel·lent mitjà per a la difusió i les relacions públiques, i permeten arribar a un tipus de públic als que està fora del nostre abast utilitzant els canals de comunicació tradicionals. A més, la difusió a través d'aquestes xarxes és gratuïta. La gent de l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu han sabut identificar l'oportunitat i són, a aquest nivell, un exemple a seguir per tots els museus locals.
dilluns, 19 de gener del 2009
Petits museus i xarxes socials virtuals
Etiquetes de comentaris:
blocs i 2.0,
comunicació i difusió,
marketing,
museu
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.